Friday, June 10, 2011

Hang ada fixie hang ingat hang baguih?


Assalamualaikum dan Salam Sejahtera semua ♥ motif saya menulis kali ni sbb nak cakap pasai fenomena fixie di negara kita sekarang.hekhek sorry kalau entry nie buat sesetengah dak-dak fixie yang baru nak up marah or whatever lah kan. saya ada hak nak bercakap.

Okay seperti yang kita tau nie, Fixie nih dulu masa kat america, org-org hippies ja suka dok nek. Beskat fixie nie memang bagus sebagai aktiviti riadah or sebagai hobby.tp macam semua benda,beskat fixie nie ada kelemahan dia.

Fixie nie takdak break,so kalau nak bawak laju-laju memang payah laa bhai,camna hang nak break,takkan nak pakai kaki kot. marabahaya woiii. putuih kaki baru taww. kat america,beskat yang takdak break illegal hampa tau dak sbb depa sedaq yang kalau xdak break,hampa boleh jadi macam tembikai yang org selalu guna utk buat experiment kelajuan yang kita tgk dlm discovery channel dooluuu-doooluuu.

Nie nak habaq mai satu cerita,harini (Saturday,3.02 am) saya lalu lah dkt RR bagan, biasalah tempat tuh kalau tak penuh dengan mat-mat motor atau lebih glamour dgn gelaran mat rempit & mat-mat kereta yang penuh dgn sistem bunyi yang kononnya lebih canggih dari Pimp My Ride. Hangpa kalau nak laki or pmpuan jenis tue p laa dkt RR bagan,berlambak ada katsana.haha Sampai kat tol,Smart Tag and Touch & Go xleh guna. SEBAB utama, palang dirempuh oleh mat rempit & Mat kereta,WTF? (kena ligan dgn pak polisi lah tuh) Sian org yg jaga tol tuh xpasal-pasal kena terang kat semua org pasaipa Smart Tag & Touch & Go xleh guna.


Okay back to the point,saya lalu lah kat situ pastu saya ada laa nampak segerombolan dak-dak fixie yang baru nak up.Tau laa hampa semua ada fixie & nak tayang beskat fixie hampa tuh kat org but dengan pakai ray ban wayfarer padang besaq hang yang rm10 tengah-tengah malam buta,defakkk mannn,hang nampak ka jalan kalau pakai wayfarer malam-malam? beh tu kalau accident gaduh laa salah org len padahal sapa suh hang pakai wayfarer tengah-tengah gelap.hang nak bergaya kna ada tempat bro.


Hampa tau dak sekarang ada org label dah dak-dak fixie. depa panggei MATsikal.haha baguih la,MATrempit,MATkereta & MATsikal. Smua satu family laa hampa.Pastu duk buat pacak up beskat ampa. Best ke bro? jatuh tersungkuq barutau. dah laa xpakai protection gear. Oh ya,lupa plak. Kalo pakai protection gear tak macho laa. Pala hagguk hang! jatuh beskat pecah pala sapa nak jawab?

Okay bukan semua dak-dak fixie buat perangai cam nie,sikit ja bilangan dia,tp sbb bilangan yg sikit nih laa yg buat semua dak-dak fixie dipandang serong oleh masyarakat. Dan oleh kerana itu, abg-abg senior & kakak-kakak senior yang ada fixie ni laa yang patut ajaq dak-dak fixie baru na up nie cara yang betui. Otayhhh? Naek Fixie xsalah,tp kna ada rules & boundaries dia.

I know im not the right person yang sepatutnya cakap pasai benda nih but hey, saya masyarakat yang perihatin what! poyo siot minah nih! -.- Sorry laa kalau ada yang saya cakap nie ada yang salah ka apa.kalau salah tolong perbetulkan ye & kalau ada yang terasa,nah amek hang! haha dak2, sorry :p

Toodles ♥


p/s: okay saya mengaku saya jealous hampa semua ada beskat fixie -.-
dan saya mgaku saya beli wayfarer rm1o ja,xmampu bli rm800 T_T
babah,nak satu can aa? nak macam kat ataeh nieeeee

No comments:

Post a Comment