Monday, May 23, 2011

Nyummmm


Assalamualaikum peepsss :) Today saya nak cakap sikit pasal makanan yang saya penah makan dan teringin nak makan. Kalau cakap pasal makan nie
mmg penuh laa blog saya pasal makanan sbb saya mmg suka makan dan saya menjadi ketagih dengan makanan.saya bukan makan untuk hidup tetapi hidup untuk makan hahaha. semasa saya duduk dkt polytech pun duit saya habis kepada makanan sahaja kerana makanan di Perlis sedap-sedap belaka dan banyak SEAFOOD dan saya suka SEAFOOD :p okay enough about Perlis Food. here I want to show u guys makanan yang saya suka makan dan makanan yang saya teringin nak cuba :)

Char Koey Teow

okay saya gila makan menatang nih,nama dia char koey teow
.saya kalau makan char koey teow hari-hari pun tarappa.salah satu tempat yang saya suka makan char koey teow nie dkt 'Char Koey Teow Sg. Dua (Telur Ayam Di basuh uolssss) haha dan di 'Char Koey Teow Pak Dep' di Changlun,Kedah. Memang Berpatutan harga yang ditetapkan dan mmg char koey Toew terbaik pernah saya makan


Rack of Ribs From Tony Roma's

i ate this dkt Sunway Piramid. sangat sedap dan mengiurkan.yang nie boleh makan ramai-ramai samada dengan family, kawan-kawan atau orang yang tersayang anda.huuhu. masa saya pergi, kami sedang celebate birthday adik saya yang pain in the ass. kalau celebrate birthday kat sana, depa bg complimentary ice-cream brownies. Portion dia besar dan sedap.tp terlalu manis untuk makan setelah menelan ribs yang sangat banyak.. Sayangnya dekat bahagian utara takdak lagi Tony Roma's. Tapi tarappa, demi Ribs yang sedap tahap cipan nih,daku sanggup pergi ke mana jua. tudia ayatttttt.

Sunway Pyramid

LL 1.43, Lower Level One, Sunway Pyramid Shopping Mall, No 3, Jalan PJS 11/15, Bandar Sunway, 46150 Petaling Jaya, Selangor Darul Eshan
Kuala Lumpur, Kuala Lumpur
P. 603-74921188
F. 603-74929188



Flaming Steamboat
Bersesuaian dengan tagline depa "All You Can Eat Buffet", tempat nih menjadi favourite student-student, Family yang ahli keluarga ramai dan tempat yang sesuai untuk membuat reunion :) harga makanan dia sangat-sangat berpatutan.bagi saya yang memang menggemari Seafood, tempat nie menjadi syurga untuk saya melepaskan nasfu serakah saya terhadap makanan seafo
od terutamanya udanggggg. tempat nie selalu pack dan jikalau anda nak cepat dapat table,anda perlu book dahulu.

124, Jln PJS 11/2, Spectrum Shops (facing NPE Expressway between Sunway Pyramid & Esso Station) 46150, Selangor Darul Ehsan.

Food Type:Steamboat
Phone:603-5633 6820
eMail:info@FlamingSteamboat.com
Website: www.flamingstemboat.com

Daim's Cake

okay cake nih saya tak penah makan lagi dan i'm dying to try some of this. sejak abah beli coklat daim dari Langkawi,saya terus jatuh cinta dengan coklat nih. sedap gila babeng. dan bila saya dapat tahu yang benda nie dah di ubahsuai menjadi Daim's Cake di Ikea, saya terus excited dan teringin sangat-sangat nak makan menatang nih. dan sekali lagi,malangnya makanan nie takda kat belah utara nie. adoyaii kenapa laa makanan yang sedap takdak kat sini. T_T

IKEA Malaysia Food Court
No. 2 Jalan PJU 7/2
Mutiara Damansara
47800 Petaling Jaya
Selangor Darul Ehsan
Opening Time: 10.00am till 10.00pm
(extended to 11.00pm on Friday, Saturday and eve Public Holidays)

Tel: +603 7726 7777
Fax: +603 7726 6255

thats all peeps,kalo ade makanan yang sedap,sila bgtaw saya ye :)
toodles ♥

1 comment:

  1. Hotak Hang !!! hg la pain in the ass . aq yg kna dera ngn hg . hg tau x terseksa ? ehh !! :P

    ReplyDelete